۱۰ مطلب توسط «محمدفاضل گل محمدی» ثبت شده است .
طلاق عاطفی از منظر قرآن و حدیث
طلاق عاطفی از منظر قرآن و حدیث

متن کتاب در دسترس نیست.


مؤلف:

هوشنگ گل محمدی

ناشر :

انتشارات پژوهش های دانشگاه

سال چاپ:

1395

طلاق قضائی و آرای دیوان عالی کشور
طلاق قضائی و آرای دیوان عالی کشور
متن کتاب در دسترس نیست.


مؤلف:

هوشنگ گل‌محمدی

ناشر: حقوقی
زبان: فارسی
سال چاپ: 1390
شرکت تطبیقی، یا، بررسی شرکت از دیدگاه مذاهب خمسه (امامیه - حنابله - حنفیه - شافعیه - مالکیه)
شرکت تطبیقی، یا، بررسی شرکت از دیدگاه مذاهب خمسه (امامیه - حنابله - حنفیه - شافعیه - مالکیه)

توضیح کتاب:
در کتاب حاضر، احکام و مسائل مربوط به تشکیل انواع شرکت‌ها شرکت عنان، ابدان، وجوه، مفاوضه همراه با دیدگاه‌های حقوقی مذاهب پنج گانه مشهور اهل تسنن و تشیع بررسی و مقایسه شده است .کتاب در چهار بخش تدوین شده و ذیل هر فصل دیدگاه‌های علمای مشهور امامیه، حنابله، حنفیه، شافعیه و مالکیه درج گردیده است" .کلیاتی در مورد شرکت "(معنای فقه، معنای شرکت، مشروعیت شرکت)، "عناصر تشکیل دهنده شرکت و اقسام آن"، "شروط شرکت و احکام آن "و "تنازع و انحلال شرکت "مطالب اصلی کتاب به شمار می‌آیند .
پله‌پله تا ملاقات خدا - آخرین کتابی که خوانده ام
پله‌پله تا ملاقات خدا - آخرین کتابی که خوانده ام
وقتی در مجالس فیه ما فیه خاطر نشان می‌کرد که در آنچه به رفتار با زنان مربوط است «غیرت را ترک کن اگر چه وصف رجال است ولیکن بدین وصفنیکو وصف‌های بد در تو می‌آیند» از رسم رایج عصر که زن را به بهانه ئ غیرتمندی در حرم خانه‌ها محبوس می‌داشتند انتقاد می‌کرد و به دستاویزحدیث الانسان حریص علی ما منع موجب تشدید رغبت در بین زن و مرد نشان می‌داد و تأکید می‌کرد که ترک اعتماد بر زن در این زمینه آنچه را مرد اصلاح می‌پندارد به افساد تبدیل می‌کند. مولانا می‌پنداشت برای اهل دل زنی که در چادر می‌رود وقتی روی پوشیده نیست کمتر مایه ئ تشویش و فتنه است با این حال برای آن‌ها که اهل نفس هستند و هنوز از هوس‌ها پاک نشده‌اند نباشند بیشتر مایه ئ ایمنی از فتنه است. این اقوال که با رسم اهل عصر بشدت تفاوت داشت. نمونه ائ از اعتقاد او به ترک تعصب‌هایی بود که آنها نیز با اهل عصر تفاوت داشت. در مورد زنان وی حتی برای آنها مجالس سماع و وعظ خاص بر پا می‌کرد و هفته‌ای یک بار در خانه ئ امین الدین میکائیل نا یب السلطنه آن‌ها را با لطایف معارف آشنا می‌کرد. حتی با آن‌ها نماز می‌خواند و در حضور آنها آیین سماع بر گذار می‌کرد.
ملت عشق

چهل قاعده عشق که به نام ملت عشق نیز شناخته می‌شود، توسط نویسنده فرانسوی متولد ترکیه «الیف شافاک» نوشته شده است. این رمان که پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه به حساب می‌آید، اثری برگرفته از ارتباط عرفانی بین شمس تبریزی و مولانا است که به صورت دو داستان موازی و در هم تنیده روایت می‌شود. بطن اصلی کتاب حول موضوع عشق و نقش آن در دنیای مدرن امروز نسبت به گذشته می‌نگرد و چنان آن را از غرب به شرق گسترش می‌دهد که به زندگی رنگ و بویی عرفانی و زاییده شده از عشق می‌دهد. اینکه چگونه قطعه سنگی کوچک، برکه‌ای راکد و خاموش را به تلاطم و جنبش وا می‌دارد.

فست بوک

فست فود روح فست بوک

تبليغات
کسب درآمد
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار
bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان
Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
تمامي حقوق براي فست بوک محفوظ است . طراحي قالب : نقل بلاگ